Moje koučinkové podnikání – jak určit cílovou skupinu

Určitě jste si mysleli, že začnete koučinkové podnikání, měli jste představu o tom, jak to funguje, ale nyní si nejste jistí, jak vlastně začít. Přemýšleli jste, jaká bude vaše značka, jak byste dělali marketing a prodej, ale existuje několik klíčových věcí, se kterými musíte začít, pokud chcete rozjet své koučinkové podnikání a mít zisk.

Analýza a pochopení vaší cílové skupiny je nejvýznamnější položkou ve vašem podnikání, v začátku i v průběhu. Pochopením potřeb a přání zákazníků umožníte růst a rozvíjet sami sebe. Podnikatelé často dělají v tomto kroku chyby, protože neumí určit svou cílovou skupinu nebo přeceňují trh práce, kde mohou pracovat. Naše rada je přečíst si těchto 7 otázek, které vám pomohou v jejím určení.

Kdo zaplatí za mé služby?

Představte si paralelu: jaký druh služby nabízíte a bude užitečna vašim zákazníkům? Pokud nabízíte koučování v oblasti podnikání, vaše cílová skupina se bude lišit od cílové skupiny životního kouče. Vaši zákazníci budou osoby, kteří mají potíže s řízením podniku, týmu nebo firmy. Pak prozkoumejte zda tito zákazníci vidí řešení ve vás, a budou chtít platit za vaše služby. Marketingové oddělení často používá k tomuto hledání “Google keyword tool”, najdou, jak velký je zájem o konkrétní službu / výrobek, a jestli má smysl do toho jít.

Přeceňuji svůj dosah?

Na začátku jste tak zamilovaní do svého nápadu a věříte mu, že se vám lehce může stát, že přeceníte velikost trhu. Nedělejte si předpoklady, otočte se ke svým potenciálním zákazníkům, abyste měli o nich a o velikosti potencionálního trhu měli skutečnější obraz. Pokud uděláte chybu v tomto kroku, budou vaše marketingové náklady mnohem vyšší, než jste plánovali, a nedosáhnete požadovaného efektu. Nejlepší by bylo spojit se s firmami, ředitely a manažery, udělat dozník a prozkoumat, kolik z nich by chtělo vaše služby a co je to ono, co vás odlišuje od ostatních koučů.

Co si myslí moji zákaznící?

Chcete prozkoumat trh, ale nemáte dostatečně velký počáteční kapitál, abyste lehce zjistili, jací jsou vaši potencionální zákazníci prostřednictvím dotazníků, skupiny respodentů, či jiných kanálů. Máte ale svou síť přátel a kontaktů, kteří vám dají zpětnou vazbu zdarma! Mnoho lidí bude ochotno dát vám svou radu nebo stanovisko, které vám pomůže uspět v podnikání. Můžete se také spojit s podnikately z jiných branžín- neboť všichni tento průzkum dříve museli dělat. Linked In je jistě nejúčinnější síť, které je možné využít pro práci s networkingem, a to jak s podnikately tak se společnostmi a ředitely (a je to zdarma!).

Znám už svůj trh?

Na základě vaší předchozí zkušenosti a poznatků víte, jak vaše publikum přemýšlí, a jak bude reagovat na váš produkt. Business není založen na předpokladech. Nejen, že byste měli být na místě vašich zákazníků, ale také analyzovat a mluvit s nimi. Časem se mění také preference a nikdy se nezdržujte pouze s jedním výzkumem, protože po roce bude pravděpodobně zastaralý.

analyza trhu

Je prostor rozšířit svůj trh?

Budťe připravení, že v určitém okamžiku budete muset předefinovat nebo rozšířit svou cílovou skupinu. Například na začátku jste zadali, že chcete začít z místní komunitou. Později si můžete rozšířit své podnikání do okolních měst nebo zemí. IT sféra se stále vyvíjí tak, že vás nic neomezuje v tom, mít koučinkové sezení pro zákazníky ve Spojených státech nebo Číně.

Jak začala moje konkurence?

Zhodnocení marketingové strategie konkurentů vám může pomoci definovat svou cílovou skupinu. Při definování svojí cílové skupiny, nemáte nikdy kopírovat přístup vaší největší konkurence. Vyberte si svůj styl a přístup, protože vás od ostatních něco musí odlišit.

Jak najdu své budoucí zákazníky?

Když začnete definovat cílovou skupinu ve stejné době přemýšlejte, prostřednictvím kterých marketingových kanálů je budete oslovovat. Studujte chování zákazníků, rozhodování a jejich demografii. Vzhledem k tomu, že budete prodávat prostřednictvím webu a online marketingu, je třeba přezkoumat jejich chování na internetu, což můžete učinit na základě analýzy na Facebooku a Google Analytics, stejně jako prostřednictvím různých blogů a webových stránek. Facebook, Instagram, G +, Linked In, Twitter nebo jiné sítě můžete použít pro komunikaci o vašem koučinkovém podnikání – volba je na vás. Zaměřte se na max. 2 sítě – a udržujte je pravidelně.

Bud´te analytičtí a přemýšlejte jako váš zákazník – to je první krok k úspěšnému koučinkovému podnikání. Hodně toho je před vámi! Až do příštího blogu, váš Erickson Coaching Česká republika.


Erickson-tasc-2

Na podzim startujeme již třetí běh tréninku „Umění a věda koučování“, první modul se bude konat 21.9. – 24.9.2017. Tento program je navržen tak, aby Vám umožnil dosáhnout mistrovství v koučování. Je ideální pro lídry, manažery a profesionály, kteří chtějí mít prospěch z koučovacích technik vyvinutých a osvědčených v praxi.