Často kladené otázky

Rezultati-koučinga

Businesswoman presenting to colleagues at a meeting

Hlavním cílem koučování je zlepšit výsledky a výkon klientů v různých obchodních a životních oblastech. Koučování má roli hnací síly, která uvolňuje lidský potenciál vytvářet nové a kreativní nápady, modely a chování, které vedou k úspěchu. Úkolem kouče je jasně a nestranně podpořit klienta na cestě k novým informacím, které klient později přenese do každodenního života. Vývoj je klíčovým prvkem koučování. Vývoj je definován jako kontinuální proces růstu a učení, a v souladu s touto definicí může být cíl koučování  definován jako osobní a profesní rozvoj jednotlivců pomocí kouče. [/ezcol_2third_end]

Rezultati-koučinga

Koučování je nejvíce podobný poradenství. Nicméně rozdíl mezi koučováním a poradenstvím je to, že se v procesu konzultace získají  hotová řešení, zatímco koučování je  proces, ve kterém, v odpovídání na konkrétní otázky klient  sám přijde k řešení, které je pro něj nejlepší. Koučování není terapie. Zatímco  terapie se hlavně zaměřuje na řešení problémů z minulosti, koučování je zaměřeno na nalezení řešení v budoucnu ze strany samotného klienta. Koučování zahrnuje několik prvků ze sportovního koučování, jako je týmová práce, vyhledávání a rozvojový potenciál. Na rozdíl od sportovního koučování, tam nejsou  žádné dobré nebo špatné výsledky. Každý výsledek v koučování je vhled, který pomáhá klientům využít svůj potenciál a dovednosti.

Two people talking in an office

Rezultati-koučinga

Modern businessman explaining his ideas to colleagues at seminar

Základní způsob práce kouče je prostřednictvím  koučovacího sezení, které je založeno na  rozhovoru mezi koučem a klientem, kdy klient odpovídá na některé, pro něj důležité otázky. Nicméně, kouč je spokojenější, pokud klienti sami najdou řešení určitých situací, než aby nabízeli hotová řešení, jako něco, co by klienti měli sami udělat.

Rezultati-koučinga

Délku procesu koučování nelze stanovit předem. Trvání koučování určuje cíl, který klient chce dosáhnout, a proto se pohybuje od několika sezení do několika let.

Time Timing Management Schedule Organisation Concept

Rezultati-koučinga

Existuje několik důvodů, proč je koučování tolik populární. Můžeme vyjít z několika otázek, které položíme sami sobě.

Image of two young business partners discussing plans or ideas at meeting

  1. Děláte věci, které musíte, nebo nechcete, jen proto, že si myslíte, že jsou správné? Mnozí lidé jsou unavení z toho dělat věci, jen proto, že jsou správné a jsou ochotni udělat to, co opravdu chtějí. Prostřednictvím koučování si klienti  uvědomí, že volba je možná.
  2. Cíle Vám připadají nedosažitelné? V průběhu koučování, si klienti  uvědomí, jak snadno lze dosáhnout cílů, které se před několika lety zdály nedosažitelné. Tato dlouhodobá výhoda je přesně ten důvod, proč stále více lidí si najde volný čas a prostředky, aby investovali do sebe prostřednictvím procesu koučování.
  3. Hledáte hlubší smysl své práce? Lidé hledají hlubší smysl života a práce, kterou dělají, a úkolem koučování je jim v tom pomoct.

Rezultati-koučinga

  • Dává to důvěryhodnost Vaší znalosti a zkušenosti v oblasti koučování
  • Klienti považuji za důležité, že je jejich kouč certifikován
  • Certifikovaný kouč má větší zisk,
  • Klienti často doporučují certifikovaného kouče

certif