[ezcol_1third]
[/ezcol_1third]
[ezcol_2third_end]
Koučink je pracovní postup, jehož cílem je zlepšení výkonu klienta. Obvykle prostřednictvím práce jeden na jednoho, stejně jako odraz způsobu použití specifických znalostí a dovedností.
Koučování působí jako hnací síla, která osvobozuje lidský potenciál a generuje nové a kreativní nápady, modely a chování, které vedou k úspěchu.
Úkolem kouče je jasně a objektivně prezentovat co klient dělá, a jak to funguje, aby mohli společně přijít na nové informace, které klient později přenese do každodenního života. Vývoj je klíčovým prvkem koučování. Vývoj je definován jako kontinuální proces růstu a učení, a v souladu s touto definicí, můžeme definovat cíle koučování jako osobní a profesní rozvoj jedince prostřednictvím stávajícího rámce. Koučink je úspěšný, když klient překoná bloky, nebo rozvíjí stávající dovednosti (schopnosti), které mu pomůžou k dosažení určitého cíle.
[/ezcol_2third_end]
- Dosahování vynikajících výsledků (v obchodování, sportu, managementu, učení ….)
- Úspěšné dokončení projektu
- Rozšíření vlastní kapacity
- Zdokonalení vlastní vize
- Docílení rovnováhy
- Rozpoznání a aktivování skrytého talentu
- Odhalit osobní poslání
- Rozvynout kreativitu
- Definovat hodnoty a priority
- Kladení správných a přesných otázek
- Aktivní a soustředěný poslech a podpora
- Vyvození vnitřních stavů
- Dávání a přijímání zpětné vazby
- Stav zablokování
- Stres
- Životní a obchodní krize
- Nedostatek motivace
- Problémy se zvládáním týmů, změn, atd.
- Mentální bloky
- Konfliktní situace
Související články: