Oblasti koučování lze klasifikovat různými způsoby: Business, Life, Student, Executive koučování (o tom máte více v předchozím blogu). Pokud si stále nejste jisti, jak si zvolit pro vás ideální oblast koučování, můžeme vám nabídnout další způsob.
1. První oblast zahrnuje klienty, které lze snadno přilákat a kteří přinesou zisk rychleji než ostatní. Laicky se jmenuje “oblast bez trápení”, protože nevyžaduje velké úsilí, silný marketing a hodně peněz. Tato oblast ve skutečnosti odráží vaši zkušenost a znalosti (tj. vaše znalosti a kontakty, které jste získali prostřednictvím svého business rozvoje). Když vstoupíte do koučinkového podnikání, na začátku budete známý jako odborník (kvůli předchozí zkušenosti / pracovní pozici), aniž by bylo nutné na začátku takové znalosti vybudovat, nebo prokázat. Jste odborníkem v nějakém oboru? Myslíte si, že můžete jiným přispět svými zkušenostmi? Vaše odbornost může být v oblasti marketingu, PR, prezentace na veřejnosti, financí, zakládání podniků a další. Vaše kariéra a kontakty budou určovat vaši oblast.
2. “Oblast, kterou máte rádi” zahrnuje lidi, s nimiž opravdu chcete dělat. Nemusí to být stejná oblast, na kterou jste odborník. Pokud máte vášeň pro nějakou oblast a velkou touhu pomáhat lidem, kteří mají specifické problémy, které jste i vy měli, mnohem snáze se s těmi lidmi spojíte a budete vědět, jak je dostat ven z jejich problému. Mnozí z vás budou více motivováni, aby jim pomohli při dosahování svých snů. Například, pokud máte dlouhý vztah / manželství za sebou, můžete koučovati lidi, kteří mají problémy s emotivním spojením a obětavostí. Kvůli své osobní zkušenosti pochopíte tyto lidi, pochopíte jejich problémy a obavy. Proto právem budete říkat větu: “Pokud můžu já, můžeš i ty!”
Obě oblasti mohou rozkvést do velmi úspěšného koučinkového podnikání. Pokud se vám tyto dvě oblasti shodují, tím lépe! Pokud jste odborník na marketing a navíc máte celý život rádi líderství, můžete kombinovat obě a koučovat marketingové manažery / ředitele, jejichž cílem bude rozvíjet a zlepšit své marketingové týmy.
Je důležité si moci na konci dne říci, že milujete to, co děláte. Rozmyslete si proto, která oblast bude pro vás dobrá. Pokračujte v objevování! Jste schopni si určit oblast koučování už teď?
Seznamte se s jinými blogy na téma koučinkového podnikání:
- Moje koučinkové podnikání- Jak určit cílovou skupinu
- Moje koučinkové podnikání- Vybudování silné značky
- Moje koučinkové podnikání- online marketink
- Vlasnosti kouče- poznáte se mezi nimi?
- Jste připravení pro koučinkové podnikání?
[ezcol_1half]
[/ezcol_1half]
[ezcol_1half_end]
Již se stalo dobrým zvykem, že pravidelně pořádáme Workshop pro kouče a ty, kteří se jimi chtějí stát. Poslední workshop proběhl 26.4. 2017, další se bude konat zhruba za měsíc. Jedná se vždy o tříhodinovou akci, která začíná od 18 hodin večer v Jo’s Bar & Restaurant na Malostranském náměstí. Tyto workshopy přinášejí jedinečnou příležitost seznámit se s obsahem tréninků “Umění a věda koučování” a“Process Communication Model”, které pořádáme pro kouče. Tyto programy jsou navrženy tak, aby Vám umožnily dosáhnout mistrovství v koučování.
Zde naleznete veškeré informace o tomto workshopu.
[/ezcol_1half_end]